Olas morris den 4 mars 2011 (Monark-Jawa-däck)

Hej, Det visade sig svårare än jag trodde att skaffa endurodäck till bakhjulet. Original ska det ligga ett 3.50x19 crossdäck,men eftersom jag vill åka lite jämnare på landsväg så fick jag kompromissa lite och hoppas att det endurodäck jag skaffat med dimensionen 90x100kommer att funka . Nu får man lära sig att tänka i mm när det gäller däckets profil. Bredden på detta däck är det samma som originalets,men rullningsomkretsen blir något kortare eftersom det är något lägre.
Trelleborgsdäcket som satt på oj!oj! var ett Trelleborg med  3-kronorsstämpel ett original alltså. Nu är det ju så med däck att man så gott som kan räkna dem som färskvara. Blir de gamla även om ej slitna så kan de vara rent livsfarliga att åka på så väck med dem!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0