Morris den 18 juli 09

Hej sen sist!

När jag övertog bilen och skickade in registreringsbeviset ,iskrivet för ägarbyte,fick jag en liten överraskning - BILEN
EXISTERADE INTE med sitt gamla nummer. Detta hade en Volvo i Småland fått. Sånt här kan hända när man avställer en bil utan att sedan betala registerhållningsavgiften  (blyga 35:-.

För att få reda på det ursprungliga regnumret fick jag lov att ringa ett fordonsarkiv i Norrland någonstans,har tyvärr inte sparat adressen dit (men den kan man få från transportstyrelsen). Har man tur så finns regnumret sparat i detta Norrlandsarkiv.  Med regnumret på fickan kunde jag ringa till Landsarkivet i Lund eftersom jag visste att bilen rullat i Skåne.Redan efter några dagar hade jag fått kopia på det ursprungliga regbeviset utfärdat i L län.
När det blir aktuellt skickar jag in det tillsammans med ansökan om ursprungskontroll. Detta kostar 500:- Blanketter beställer jag från transportstyrelsen(gamla vägverket.. Något praktiskt från dagen? Ja, av tre gamla generatorer fick jag ihop en fungerande. Mera i morgon- hoppas det blir med bilder. En bild säger som sagt mer än tusen ord Hej! o godnatt

Kommentarer
Postat av: Mark W

Morrisar är toppen. Jag har en själv och följer denna blogg med intresse!

2009-07-19 @ 11:51:28
URL: http://www.pinstriping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0