Morris den 18 december 09

Hej!

Sådärja, Nu börjar det likna något. Vad motorn beträffar i alla fall. Oljepumpen är bytt,men det har jag väl skrivit om? Ventilerna är inslipade, toppen planad(putsad på marmorskiva vilket räckte ) Ventilstjälkarna har fått nya O-ringar, oljekanalerna rensade liksom kylvattenkanalerna.
Till målningen av motorn hittade jag en värmetålig färg avsedd för båtmotorer tyvärr något för ljus (inte överensstämmande med provrutan utanpå burken,men den fick duga. Kanske man borde välja fackhandeln  stället för,som jag gjorde, lågprisvaruhus åtminstone vad färg beträffar.

Ola hälsar och önskar en God Jul och ett Gott Nytt skruvarår 2010, Solen lyser på ett härligt nytt vitt snötäcke Så kom vintern äntligen till Skåne (På gott och ont kanske man skulle säga)

Kommentarer
Postat av: Peter Larsson

God jul på sig själv! Och gött nytt mekarår! :-)

2009-12-20 @ 18:43:47
URL: http://www.metica.se
Postat av: Smeola

Jag ser att jag har försummat att svara på ditt inlägg ang.gassvets/mig/tig. Det är ju egentligen ingen skillnad - bara att anpassa spalten kanske viktigare vid gasplåtsvetsning med tanke på dragning/spänning/deformering.Tillägga kan man ju att inte ha för bråttom och att växla svetsriktning därtill kommer förstås känslan,men den har du vad jag förstår. Så Capricen har skumgummi i stolparna -Det är den inte ensam om.Hittade samma "fatastiska"lösning mellan bakre sidofönstren och bakrutan på min gamla Volvo 262:a.Jag stoppade dit frigolit. det tar i alla fall inte upp fukt sen om det ena eller det andra ljudisolerar särskilt mycket. Ber om ursäkt för att jag varit ouppmärksam vad kommentarerna beträffar. De är ju intressanta och trevliga att ta del av/hälsningar Ola (alias Smeola)

2010-01-31 @ 10:11:38
URL: http://olasmorris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0