Olas Morris den 25 Oktober 2011

Jaha, och i vilken ända ska jag nu börja? En lätt början blir bränslepåfyllningsröret och efter som det inte stör något annat och att jag har "alla" delar gör valet enkelt. Något ganska vanligt på ett så´nt här objekt är att det saknas några eller alla nycklar. I det här fallet har jag haft tur och kan ståta med dubbla uppsättningar av både startnycklar och nycklar till tanklockslåset. Dessutom en gammal original nyckelring - den med oxen på. Jag dränkte den i EKOL-olja -ett bra och miljövänligt alternativ. Passar till många läderprodukter. Hästbutiker brukar ha den. Jag köpte en bränslenivåarmatur till "någon" Morris. Den passade bra att skruva dit,men den var till en senare modell,kanske en 1000 cc . Den modellen hade säkert djupare tank för flottören gick i botten i min tank. Nu dristade jag mig till att ändra detta genom att böja till trådarmen och på så sätt få upp flottören de 25 mm som behövdes. Vi får se om den kommer att visa någorlunda rätt. Jag hade en originalmuff i armerat gummi och jag hade nog inte räknat med att den skulle vara frisk nog för att ingå i detta förnämliga stallage. Men visst, den var hur frisk som helst till o med märkt MORRIS (inpressat vid bakningen)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0