Olas morris 29januari 10

Hej,
Snön och kylan verkar lite avskräckande,eller kanske är det alla år i Småland som gjort mig allergisk mot 2 - 5000 watts värmefläktar. snål är jag väl inte,men kanske sparsam och det lär ju vara en dygd. Dygder hit och dit - idag körde jag igång vid 2000 watt och så fick jag växellådan klar. Växellägena är provade, dreven så långt det lät sig göra är kollade. Jag har bara använt "sundaförnuftsprincipen" så nu får jag se om jag bitit mig i tummen - !? Vad jag vet så ger dessa gamla lådor alltid ifrån sig ljud,om ej på alla växlar. I alla fall var det så med den gamla Austin A50- pickupen jag hade som service-bil en gång i tiden på lantmännens i Jönköping. Nog är de väl besläktade Austin och Morris!?

I växellådsvevan blev det ett nytt urtrampningslager(friktionslager) av kolmateria. Det gamla hade bara ca 1,5 mm:s slitmån kvar. Nya lameller blir det också + packbox och filtring på utgående mot kardan.Gummidamasken vid kopplingsarmen är även den ny . Av den gamla blev det en plugg vid det alternativa hålet.

Ola i askåne hälsar.

PS: Den kallaste vintern i Skåne på 23 år sägs det!! Måtte det dröja 23 år till nästa.Ds 

Kommentarer
Postat av: Mark W

Här har det hänt grejor sedan sist minsann! Bra jobbat!

2010-02-11 @ 15:19:19
URL: http://pinstriping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0