morris den 10 januari 2010

Hej!
Idag har jag haft en känning av våren (+ - 0 grader). Benen sprallade i alla fall iväg till verkstaden även om klockan hunnit bli 16:30. Det blev nästan 2 timmar vilka gick åt till att montera oljetråget och motorplåten. Skam att säga, men en del av tiden använde jag faktiskt till att leta efter skruvarna,vilka jag som vanligt lagt på ett säkert ställe-
Monteringen av tråget kräver att  man tar fram noggrannhetsivern. Alltså noggrann rengöring av tätningsytorna. Väl anpassade  "gummikorkremsor" i gavelskålarna.(kapas tills de  nedtryckta i sitt läge har ändarna 2.5 mm
över trågtätningsytan) En sträng flytande packning på var sida om trågpackningen och så i med de upphittade skruvarna. Motorplåtens packning fick förstås också flytande packning.

Hälsningar Ola

Ps: Jag är en djäkel på att baka struvor /






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0