Morris den 7 september 09

Så blev det dags att ta fjäderpaketen i närmare skärskådning. AJ,AJ !! det såg inte heller så bra ut. Förutom att främre konsollerna,som var ohjälpligt rostskadade så får fjäderbladen gå till något järnverk för återvinning för under min Morris har de gjort sitt. Två av bladen var itu, vilket framgår av bilden.
Underredet (till en tredjedel) har i allafall blivit rengjort och rostskyddat.
Allt i livet är nu inte så eländigt och ibland får man t.ex. som idag en liten naturupplevelse. Två stora vackra hägrar hade slagit sig ner för att "beta" alldeles intill oss,min Morris och jag.
Gråhäger om jag inte tar fel. Jag undrar förresten om min granne till svåger håller med om det här med
NATURUPPLEVELSE.? Han brukar få besök av en häger som siktar in sig på karparna i hans trädgårdsdamm.
Synd bara att jag inte kan bifoga en bild på dem i kontrast till mina trasiga fjäderblad.

Hälsningar/Ola i Skåne




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0