Morris den 20 juli 09

Hej igen!

Idag var det meningen att jag skulle ta ut hr. Morris, för att spola igenom kylsystemet, men tyvärr har det regnat från och till hela dagen och jag vill inte ha in en massa fukt i diverse skarvar.  ROSTEN-ROSTEN! Ja, det är vår ständige fiende. Jag skruvade ur termostathuset och fann att slanganslutningen nästan hade eroderat bort. Skickar en bild på den lilla manicken i morgan.Det blir en av de saker jag får försöka skaffa. I stället för Morrisjobb blev det i stället lite trädgårdsjobb .GRÄVNING,GRÄVNING--Sånt ska också göras och resultatet glädjer inte bara mig själv.
Kommer igen i morgon-Hej tills dess

Kommentarer
Postat av: Mark W

Trädgårdsjobb hör sommaren till och är rogivande på sitt sätt.

Min Morris är en Minor -57 som tyvärr någon gång blivit moderniserad med stora bakrutan samt ärtgrön färg. Finns en mjuk gröngrå färg som jag skulle vilja byta till. Den skulle passa fint med den ljusgröna vinylinredning som sitter i bilen. Kärran går fint, men rost under golvet i ena torsionsstagshållaren har orsakat viss slagsida! Brorsan har också en Minor. Den var en lotterivinst en gång och blev stående. Den har gått ca 3500 mil sedan 1957! Grå med rött skinn. Smaskens bilar. Vår far har en Minor pickup som gått internt i en dansk hamn och därmed aldrig haft registreringsskyltar! Han har även haft flera Travellers, en skåpmodell samt en Oxford. Vi gillar Morrisar som du hör!

2009-07-20 @ 20:25:05
URL: http://blogfink.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0