snart - Jo,jo

Ja, så står den där lilla Morris o tänk- hon är helt klar för besiktning.
Jag kan utfärda en liten varning till ev. köpare av diagonaldäck.
Var noga med ålder o hur de varit lagrade. Mina 5.00/5.20/14 visade sig komma från ett gammalt lager såg fina ut ,men efter ett par år hos mig innan det blev dags att lägga på dem visade det sig att de spruckit,alla 4 -så nu rullar hon på Radialdäck 155/70 14 och det är alla tiders. Ser man inte upp får man stå där med sin tvättade hals och bitmärken i tummen.

Nu ses o hörs vi efter besiktningen - måtte det gå bra/

hälsn./Ola

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du kanske vet hur många kilo man ska spänna muttern på bakaxeln med

2014-08-04 @ 09:43:51
Postat av: Ola Kron

Hej Ingrid,
Jag ber om ursäkt för att jag inte lagt märke till ditt inlägg på bloggen där Du frågade om hur hårt man ska dra "muttern till bakaxeln" Nu har Du säkert fått svar från annat håll,men om det inte skulle vara fallet så undrar jag om Du menar bakhjulsmuttrarna eller den mutter som sitter på "kardanklumpen" och håller flänsen på plats??
Gäller det hjullagren bak så gäller det bara att spänna försiktigt tills "glappet" är borta - dspänner Du för hårt så kan lagren "skära" (så låser Du förstås med saxpinnen.Smörj ordentligt och se till att det blir tätt så inte fett och olja kan komma ut i bromstrumman.
En stor bedjan om urskt med vänlig hälsning/
Ola

2014-09-21 @ 11:02:55
Postat av: Ola

Blev smått chockad när jag såg vad jag skrivit - Tankarna har nog varit ute o rest på ett helt annat håll. Innehållet har inget med Morris att göra utan något projekt jag haft. Förtvivlans svettpärlor trängde fram - OJ,OJ - Ingrid - Förlåt!!
Förlåt en förvirrad, trots allt läskunnig bloggare

2014-10-07 @ 17:38:52
Postat av: Ola

Blev smått chockad när jag såg vad jag skrivit - Tankarna har nog varit ute o rest på ett helt annat håll. Innehållet har inget med Morris att göra utan något projekt jag haft. Förtvivlans svettpärlor trängde fram - OJ,OJ - Ingrid - Förlåt!!
Förlåt en förvirrad, trots allt läskunnig bloggare

2014-10-07 @ 17:38:56
Postat av: Ola

Blev smått chockad när jag såg vad jag skrivit - Tankarna har nog varit ute o rest på ett helt annat håll. Innehållet har inget med Morris att göra utan något projekt jag haft. Förtvivlans svettpärlor trängde fram - OJ,OJ - Ingrid - Förlåt!!
Förlåt en förvirrad, trots allt läskunnig bloggare

2014-10-07 @ 17:38:58
Postat av: Ola

Blev smått chockad när jag såg vad jag skrivit - Tankarna har nog varit ute o rest på ett helt annat håll. Innehållet har inget med Morris att göra utan något projekt jag haft. Förtvivlans svettpärlor trängde fram - OJ,OJ - Ingrid - Förlåt!!
Förlåt en förvirrad, trots allt läskunnig bloggare

2014-10-07 @ 17:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0