Morris den 8 februari 2011

Hej och god fortsättning

Vid det här laget borde jag varit igång för längesedan. Morris vilar sig under sitt svarta täcke och ingen stör. Det hände sig strax före Jul och det var inte någon Betlehemsstjärna som kastade sitt ledande ljus. Nej,det var en bekant som begynte att tala om sitt garage, ett  väl belamrat. Jag ställde frågan som jag gjort så många gånger förr: Och vad har Du mer än bilar i garaget? Ett par motorcyklar svarade han och sedan var den dialogen igång. Det visade sig att han hade en vanligare Japan och en Monark-Jawa 356A armémodell. Jag blev nästan på stående fot ägare till denna Monark-Jawa. Dagen efter,tror jag det var, eller kort senare kom f.d. ägaren med en totalt nedisad maskn på sitt släp regnet som föll den kvällen var kraftigt underkylt. Ja, det var ju inte meningen att det skulle gå såhär.Jag som varit inriktad på att ta itu med renoveringen av en gammal BSA M20, men nu får den vänta. Står Ni ut till våren med att vänta på lilla Morris så kör vi M-Jawa till dess. Denna gamla (63:a) rackare tar nu mycket av min vakna tid och fanken vet om den inte inkräktar på nattsömnen också.Ha det gott!! /Ola

Nu ska vi se om jag kan trolla fram några bilder på inkräktaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0