centralinstrument

"Härs o tvärs genom tråden" som Tage Danielsson sjöng i sin visa och tillade "Elektricitet - de e nå´t konstit me de" och jag är beredd att hålla med. Den gamla tankmätaren hade "gått o rakat sig" och jag behövde en ny och en så´n fick jag från Gunnar i Mölndal. Gott så långt,men fick ingen reaktion på mätaren - bara ett litet "ryck".
Vad nu då? (detta utslag efter att ha provat mätaren direkt mellan batteripolerna). Så efter att ha ryckt av nästan allt återstående hår
provade jag med att jorda instrumentets hölje - och se - nu fick jag en reaktion - med båda mäterens anslutningsskruvar mot batteripolerna - ingen reaktion,men efter att ha släppt ena anslutningssladden från batteripolen flög tankmätarnålen i topp !!
AHA! Kanske kunde det fungera om tankarmaturen var ansluten -
och ser man på ! Nu fungerade det hela. Nu ska jag bara ha en korkpackning till tankarmaturen så jag kan slutföra detta jobb o koncentrera mig på en trilskande generator - eller om det är regulatorn.

srs snart igen/
//Ola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0