Olas Morris den 3 Juni 2011

Hoppsan! Det börjar rora sig något. Idag åkte garageporten upp och slipattiraljerna fram. Slippapper från 180 - 600. Några bommullstrasor, en hyfsad stol,ett gammalt sängöverkast, rena händer och tillförsikt. Den pålagda 2-komponentgrunden ger en mycket bra yta att slipa på. (man går inte genom skiktet så lätt). Alla lösa delar som t.ex. skärmar, dörrar mm ska jag först slipa för att lämna alla dessa till färdigmålning hos lackerare. Även om jag frestas tänker jag inte göra det själv. Utan dammfri och torr lokal skulle det bli ett vågspel. Att jag slipar själv beror mest på att jag vill spara dyr arbetskostnad och att jag tror mig klara det. Jag får väl höra vad lackeraren har för synpunkter på mitt jobbb. Under slipjobbet framkom några småbulor så dem får jag nu spackla-

Undersidan av skärmarna tänker jag stryka med hammarlack och sedan spruta över med vax. Ska bara kolla så att det funkar med vax på hammarlack.


Kommentarer
Postat av: Mark

Va! Ska den bli blank också? Tänk så du kostar på!

2011-06-17 @ 12:47:46
Postat av: Ola

Ja Du, Mark, Blank,blank. Ibland undrar jag om jag inte blivit lite snurrig i skalmejan, men nu förstår Du är vi på väg att bli med ÅSENFÅR - en gammal kulturras som återupptäcktes och räddades för framtiden någon gång på 1980 1990-talet. Och var fanns denna sällsynta ras? Jodå inte så långt från MORA. Dalarna förföljer mig och det har jag inget emot,bara trevligt. Du får bilder av dem senare förhoppningsvis i samband med nya Morrisd:o Hälsningar/Ola

2011-06-17 @ 19:42:23
Postat av: Lisa

Det går framåt!

2011-07-11 @ 23:19:03
Postat av: Mark

Låter bra det! Hittade ni dem i Särna? Där finns en gård med mycket kulturraser av olika modeller.

2011-07-15 @ 17:03:26
Postat av: Ola

Nej, de gick lugnt och betade bara 5 km från våra hagar.

2011-07-16 @ 08:03:16
URL: http://olasmorris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0