Morris den 14 september 09


Idag hittade jag ytterligare rostskador.
Tvärbalken sågt misstänkt sjuk ut och med en hammare som
 instrument
kunde jag bara konstatera att så var fallet och diagnosen blev
"jäsande rostbubblor" så det var bara att avlägsna
de sjuka partierna och fälla in nya bitar
(med god marginal över rostgränserna)
eftersom jag inte använder MIG-svets svetsar jag in bitarna 
"kant i kant" med spalt beroende på godstjockleken på plåten.
Spänningarna kan man hålla stången ganska bra med
speciell teknik.
 Tvärbalken är av pressad plåt med tätt liggande ytor -
ett lömskt ställe för korrosiossangrepp.
Annars är allt bra här med fina höstdagar o dem behöver jag för
att bli färdig med underredet o få in Morris i garaget

M20 hälsar och jag själv naturligtvis/Ola



































Kommentarer
Postat av: Mark W

Hallå där, vad är det för båge som sticker fram i bild? Och vem är den där M20 förresten? Man kan ju inte hjälpa att bli nyfiken... / Mark

2009-09-28 @ 22:57:59
URL: http://www.pinstriping.se
Postat av: Peter Larsson

"eftersom jag inte använder MIG-svets svetsar jag in bitarna "kant i kant" med spalt beroende på godstjockleken på plåten."



Vad menar du? Jag svetsar vad jag uppfattar som kant-i-kant med spalt, fast med MIG-svets.

2009-12-20 @ 18:47:41
URL: http://www.metica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0