Morris den 12 oktober 09

Hej - länge sen sist, men det har ju sina problem  - vädret bland annat. Idag med solen som pådrivare kom jag ytterligare en liten bit på vägen. Bakaxeln , komplett med bromsar och fjäderpaket - allt nytt förutom axeln som jag skaffat begagnad. Hela faderullan är nu monterad, fixerad och hållen på plats med 4 plåtskruvar. Svetsningen kommer att bli av i morgon. Bakaxeln är kryssmätt mellan främre fjäderhänkena och främre torsionsstavinfästningarna liksom placeringen centralt är kontrollmätt i sidled.
Ja, då återkommer jag väl efter svetsningen i morgon.

Jag har å det grövsta försummat M20:n så det minsta jag kan göra är väl att visa en bild på den i nuvarande stadie.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0